Kalifornie – Yosemite 2. den

Úvodní strana BLOG Kalifornie u Vás doma?! Kalifornie – Yosemite 2. den

19. července 2011

Druhý den v americkém národním parku Yosemite jsme začali zaplaváním si v ledově studené říčce protékající kempem Yosemite lakes. V 35°C vedru takové osvěžení přišlo opravdu vhod. Hned potom jsme vyrazili na cestu směrem k Tuolumne Meadows. Po cestě jsme se zastavili na vyhlídkovém místě – Olmsted Vista Point, odkud byl nádherný výhled na Half Dome a na ostatní skály v okolí.

Tuolumne Meadows

Nakonec jsme se dostali k Tuolumne Meadows. Běžně jsou to louky s malou říčkou, které ale narozdíl od celé Kalifornie zůstávají krásně zelené po celý rok. Zbytek Kalifornie totiž po většinu roku trpí velkým nedostatkem vody a všechna tráva a ostatní porosty jsou naprosto suché. Toto léto však bylo výjimečné – Tuolumne Meadows byly naprosto zatopené, protože zima poskytla více sněhu. Všechno stále taje a tak se louky pořád zaplavují. Nejenže tedy byly krásně zelené, ale všude byla také voda a spousta jelenů a jiné divoké zvěře. Bohužel tam také byla spousta komárů, kteří opravdu nenechali nikoho na pokoji. Fotit v tomhle komáry zamořeném prostředí byla zkouška vůle, protože jinak jsem se musel naustále ohánět. Tuolumne Meadows jsou v údolí a tak kolem dokola vidíte jenom skály a hory, které se krásně zrcadlily v té spoustě vody. Je zde také železitý pramen pitné vody – tzv. Soda Springs, který jsme také ochutnali – voda měla hodně slanou příchuť, ale nebyla špatná.

Lembert Dome

Po prohlídce luk jsme se s Kevinem a Michaelem rozhodli, že vyšplháme na Lembert Dome, který se ční do výšky kolem 240 metrů nad Tuolumne Meadows. Výstup je to celkem jednoduchý, pokud se dáte oficiální stezkou. Pokud ale sejdete a půjdete vlastní cestou – jako jsme to vyzkoušeli my, je to celkem slušné skálolezectví. Byl to super výstup a z vrcholu byl úžasně dokonalý výhled na celé údolí, okolní hory a Tuolumne Meadows.

Olmsted Vista Point

V deset večer jsme se vrátili z výstupu na Lembert Dome a vyrazili jsme zpátky do kempu. Po cestě jsme se ještě jednou zastavili na Olmsted Vista Pointu, kde byla vidět nádherně noční obloha. Bylo naprosté jasno a mléčná dráha byla krásně zbarvená. Ačkoliv jsem neměl stativ, tak jsem vyzkoušel improvizovat a zkusil vyfotit noční oblohu. Jaké byly výsledky – posuďte sami.

Mějte se krásně a přeji krásné léto!