Kalifornie – Yosemite 3. den

Úvodní strana BLOG Kalifornie u Vás doma?! Kalifornie – Yosemite 3. den

29. července 2011

Po krátké odmlce se k vám vracím s dalšími zážitky a novými fotografiemi z amerického národního parku Yosemite. Poslední den pro nás začal tradičně snídaní v kempu Yosemite Lakes, po které jsme sbalili karavan a hned vyrazili na cestu. Věděli jsme, že je to náš poslední den v parku, a tak jsme si ho chtěli náležitě užít a vychutnat.

Bridalveil Fall

Prvním cílem dne se stal vodopád Bridalveil Fall, který jsme viděli z dálky již první den v Yosemitech a u kterého při dopadu voda hrála všemi barvami. Vyrazili jsme k němu, ale park se začal docela zaplňovat, vzhledem k blížícím se oslavám 4. července, tedy dne nezávislosti v USA. I tak se nám podařilo se k vodopádu dostat. Téměř hned od parkoviště na nás začala padat jemná sprška vody od vodopádu a jak jsme se blížili, tak nabírala na intenzitě. U vodopádu jsem těžce otestoval voděodolnost svého nového Nikonu D7000. Voda se na nás totiž valila tak, že během deseti vteřin jsme byli úplně promoklí a foťák se vykoupal od objektivu až ke hledáčku. Naštěstí reklama nelhala a foťák to bez problémů zvládl. Zpátky k vodopádu: voda padá z výšky nějakých 188 metrů. Byli jsme v parku v době, kdy bylo dle místních nebývalé množství vody a tak jsme si mohli vodopád náležitě vychutnat. Běžně tam tolik vody není a občas dokonce voda nedosáhne země a při pádu se změní v miliony malých kapiček, které jemně dopadají na okolí vodopádu.

Upper Yosemite Fall

Údolím protéká řeka Merced. Zastavili jsme u jedné z jejích pláží – Sentinel Beach, kde se spousta lidí koupala a nebo si něco grilovala a vegetovala. My jsme měli poněkud nabitější program. Hned jsme vyrazili přes Swinging Bridge ke stezce vedoucí na Upper Yosemite Fall. Jeden z dvaceti nejvyšších vodopádů na světě. Stezka je od úpatí hory dlouhá 3 a půl míle, tedy nějakých 5 a půl kilometru, což sice není dlouhá cesta, ovšem jedná se o velmi náročnou trasu. Celou dobu jsme akorát stoupali a to celkem strmě a po úzké stezce vinoucí se jako serpentiny. Vzhledem k tomu, že jsme vyrazili už v době, kdy se začalo stmívat, jsme vrcholu vodopádu nedosáhli, ale i tak se nám na něj otevřelo pár velice pěkných výhledů. Vodopád sám o sobě je 440 metrů vysoký a spolu s ostatními částmi (Middle Yosemite Fall a Lower Yosemite Fall) měří téměř 740 metrů. Rámus vody dopadající z takové výšky nás celou dobu vítal a jak jsme se přibližovali stále více, tak se stupňoval. Když jsme stáli asi 20 metrů od něj, skoro jsme se neslyšeli.

Návrat do Atascadera

Od vodopádu jsme se vrátili kolem půl desáté večer, kdy už byla skoro tma. Ugrilovali jsme si pár klobásek na večeři a v jedenáct jsme vyrazili směr Atascadero. Cesta byla opravdu dlouhá a tak jsme domů dorazili až někdy kolem třetí ranní hodiny. Výlet do Yosemite byl opravdu nádherný, celá lokalita určitě stojí za návštěvu a čím více dní tam můžete strávit tím lépe. Užil jsem si tam 3 nádherné dny plné prozkoumávání, výletů, focení a času stráveného s přáteli.