Lukáš Trna | Nejen fotograf

Úvodní strana BLOG Fotolovy Lukáš Trna

„Pozorovat svět skrze hledáček fotoaparátu mi pomáhá nejen relaxovat, ale i poznávat nová místa a přátele. Do fotografií se snažím zachytit příběh, který následnou postprodukcí vyprávím divákům. Prezentované fotografie si můžete vychutnat bez zbytečně přísné komprese a v rozumném rozlišení.

Doufám, že vám budou mé snímky inspirací nejen pro letní cestování.“

V srdci pionýr a na cestě z Pelhřimova do Mikulova

V tomto krátkém příběhu najdete to, co dělá z cestování v sedle jednoho z nejvtipnějších motocyklů na zeměkouli zážitek, který v nás zůstává do doby, než je překonán větším dobrodružstvím. Vítejte v roli pionýra, v sedle Jawy 23 Mustang. Číst celý článek

Vzhůru do oblak

11. červen 2014

PROMO video Pelhřimov – Sicílie 2012

Skrze pracovní vytížení mi bohužel nezbývá příliš času na dokončení fotografií z naší cesty z Pelhřimova do Sicílie, nicméně se pomalu a jistě prokousávám k cíli a brzy se můžete těšit na zajímavé záběry z míst, které Vás mohou pro následující rok inspirovat.

17. května 2012

Ohlednutí za fotografiemi z roku 2011

Výlov rybníka Rožmberk

14. října 2012

Výstup na Radhošť

7. října 2012

Koncentrační tábor Auschwitz – Birkenau (Polsko)

22. září 2012

25. února 2012

Jedenáctý únor

11. únor 2012

Fotografie s vysokým dynamickým rozsahem

26. prosince 2011

Pietní místo pro Václava Havla v Pelhřimově

23. prosince 2011

Prosinec 2011

Zamrzlý podzim u Dušejova

25. listopadu 2011

Po dlouhých dvou měsících od mých posledních snímků z Francie a Švýcarska jsem si konečně našel pár foto-hodin pro sebe a vyrazil k nevelké obci Dušejov, která se nachází na půli cesty mezi Pelhřimovem a Jihlavou. Číst celý článek

Z Pelhřimova do Francie a na vrchol Švýcarska

23. září 2011

Stavu, ve kterém jsem byl středečního večera právě před čtvrtečním odjezdem, se obává snad každý, kdo se těší na svůj dlouho plánovaný výlet. Začala se o mě nemilosrdně pokoušet chřipka. Bohužel mi po probuzení nebylo o mnoho lepé – asi špatně zvolené téma modlitby. Nakonec zvítězilo nekonečné přemlouvání nejen od mých přátel a se zásobami Coldrexu jsem se rozhodl vyměnit postel za 25ti hodinovou cestu autem. Číst celý článek

Francie

Švýcarsko

Cestou od vysílače Strážiště u Pacova

25. listopadu 2011

Cestou zpět od nejvyššího vrcholu Pacovské pahorkatiny, na které je umístěn televizní vysílač Strážiště (744 m n. m.) ležícího asi 7 km severně od Pacova jsem se stal v obci Košetice nenadálým účastníkem hasičského zásahu. Číst celý článek

Státní zámek Červená Lhota

29. srpna 2011

V neděli jsem navštívil známý fenomén školních výletů – státní zámek Červenou Lhotu, kde byl minimálně jednou snad každý „základoškolák“ a to nejen z Vysočiny. Číst celý článek

Mikulov

27. srpna 2011

Při pondělním dopoledni obdivujeme krásy Českého ráje z jeho hruboskalských vyhlídek a hned další den odpoledne již pořizujeme první snímky mikulovského zámku z místa nazývaného Svatý kopeček. Za necelých 24 hodin jsme urazili přes 330 kilometrů a stihli tak navštívit dva opravdu nádherné kouty České republiky. Číst celý článek

Prachovské skály

Státní hrad Trosky

Hrad Valdštejn

Hruboskalsko a okolí

Hrad Kost

Výlet na Velký Blaník

3. srpna 2011

S největší pravděpodobností nám už léto nenaservíruje více po sobě jdoucích tropických dnů, nezbývá tedy nic jiného než pohlídat předpovědi a využít každé vhodné příležitosti pro zajímavý výlet. Číst celý článek

Zřícenina hradu Šelmberk

23. července 2011

Zřejmě se předpovědi počasí sestavují na základě kávové sedliny, jelikož závěr týdne měl být dle meteorologů pršivý, optimističtější z nich hlásili polojasno s občasnými přeháňkami a tak jsem do sobotního rána vstával spíše s pracovním harmonogramem. Po pohledu z okna jsem si ještě pro jistotu spustil předpovědi modelu ALADIN a krátkou kontrolou map bylo jasné, že sobota nebude ve znamení židle, klávesnice a monitoru. Číst celý článek

Chýnovské jeskyně a zřícenina hradu Choustník

17. července 2011

Po několika dnech s deštěm a zataženou oblohou se počasí na sobotní ráno konečně dobře vyspalo a nabídlo slunečnou oblohu s jemnými mraky, na které se už doslova třásly polarizáky. Číst celý článek

Západ slunce blízko rybníku Stráž v Pelhřimově

8. července 2011

Kallistos Perla z Polabí

3. července 2011

Pokud i Vy patříte mezi milovníky sheltií, tak si zase za týden spusťte naše stránky, které budeme každou neděli doplňovat o nové fotografie a sledovat jak se Kallistos mění v dospěláka. Otevřít celý článek

Zřícenina hradu Zubštejn a Rozštípená skála

29. června 2011

Středeční sluncem rozzářené ráno pouze potvrzovalo předpověď tropického počasí a přímo lákalo uskutečnit zajímavý výlet. Napakoval jsem batoh focením, nastavil cíle GPS a nic už nebránilo vyrazit spolu s přítelkyní na výlet, který jsme si naplánovali předcházejícího dne. Otevřít celý článek

Hodina duchů v Pelhřimově

6. června 2011

Nebe se závěrem nedělního dne vyjasnilo a umožnilo mi tak podniknout dlouho plánovanou návštěvu pelhřimovského náměstí v hodině duchů. Atmosféra ticha s liduprázdnými kulisami města a břitkým osvětlením naprosto vybízela ke hře světel a stínů. Po krátké přípravě a netrpělivě očekávaném úderu třetí hodiny ranní na věži kostela sv. Víta jsem začal konečně zpoza silnice exponovat první snímek. Otevřít celý článek

Hitlerův most

26. května 2011

Recenze externí zábleskové jednoty Nikon SB 900

29. června 2011

Recenze nově pořízené externí zábleskové jednotky Nikon SB 900 na sebe nenechala dlouho čekat a s denním předstihem jsem pro Vás připravil několik slov s hrstkou čerstvých snímků.

Otevřít celý BLOGový příspěvek

Nebezpečné převíšení aneb testo nového Nikonu

19. března 2011

Sobotní odpoledne nám fotografům opět nemile dokázalo, že zima zdaleka neřekla definitivní sbohem a s plus třemi stupni celsia na teploměru odrazovala od jakýchkoliv pokusů vypravit se i pro pár exteriérových fotografií. Sem tam se sice skrze žaluzie okna mého pokoje prodralo pár slunečních paprsků, ale jednalo se spíše o jev náhody. Ale?! Zobrazit celý BLOGový článek

Produktové fotografie

Okolí a Pelhřimov

5. listopadu 2010

Zima už pomalu klepe na dveře a nevyužít sluncem zezlátlé krajiny by byl neodpustitelný hřích. S objektivem jsem zamířil do okolí rybníka Stráž a následně do nedaleko vzdálené vesnice Skrýšov.

Nedělní černobíle odpoledne

14. listopadu 2010

Neobvykle vysoké teploty v půlce listopadu s proklatě čistou oblohou s jemně vyrýsovanými oblaky. Počasí jak na přání a i přes velké pracovní vytížení nešlo zůstat za stolem. Vyrazil jsem tedy ukořistit pár černobílých fotografií do pelhřimovských městských sadů a blízkého okolí.