Facebook

Článek (ne)jen pro první pozice ve vyhledávačích

Čtenářsky poutavý článek zohledňující zároveň požadavky nejpoužívanějších vyhledávačů seznam.cz a google.cz patří mezi základní kameny umožňující rychlé dohledání vašeho firemního portfolia či internetového obchodu mezi prvními pozicemi. Při jejich vytváření spoléháte zpravidla na zkušené copywritery. Existují však základní pravidla, díky nimž se stanou úspěšné i vaše články a o nich je tento příspěvek.


Přemýšlejte jako zákazník

Přeneste se na chvíli do role potenciálního zákazníka a zamyslete se nad tím, jak vaše portfolio pomocí seznam.cz nebo google.cz hledá. Zaměřte se především na jednoslovné a dvouslovné výrazy. Po zadání zvoleného výrazu do vyhledávače dojde v jeho patičce k výčtu nejčastěji hledaných dotazů souvisejících s vámi vloženým.


Zaměřte se na nejvíce hledané výrazy

V článcích používejte nejčastěji hledané výrazy vašeho oboru. Statistiku hledanosti si v případě vyhledávače seznam.cz zobrazíte kliknutím na stejnojmenný odkaz „statistika hledanosti“, který najdete v patičce stránky pod výčtem souvisejících dotazů zmíněných v předchozím odstavci – přemýšlejte jako potenciální zákazník. Snadno a rychle si tím vytvoříte rámcovou představu, jak zákazníci vyhledávají.

Statistika hledanosti pro klíčový výraz „postele


Formátujte text a nadpisy druhé i třetí úrovně

Přípravy na úspěšný článek máme po předchozích bodech hotové. Nyní se můžeme vrhnout do samotného tvoření obsahu. Při skladbě textu striktně dodržujte formátování. V každém „rozumném“ redakčním systému najdete formátování pro nadpisy a běžný text. Vyhledávače přikládají formátovanému textu následující prioritu.

  • Nadpis H1 – Nadpis první úrovně je nutné použít pouze jedenkrát.
  • Nadpis H2 – Nadpisy druhé úrovně je výhodné použít v článku opakovaně.
  • Nadpis H3 – Nadpisy třetí úrovně je doporučené použít v článku opakovaně.
  • Běžný text formátovaný do odstavců.

Ukázka formátování textu v redakčním systému


Čím zvýšit čtivost článku?

„Ne nadarmo používají noviny úzké
sloupečky. Je prokázané, že sazba
textu do opticky krátkých vět
v úzkých sloupcích působí na
čtenáře čtivěji.“

„Ne nadarmo používají noviny úzké sloupečky. Je prokázané, že sazba textu do opticky krátkých vět v úzkých sloupcích působí na čtenáře čtivěji.“


Z těchto důvodů doporučujeme klientům používat dvousloupcové šablony standardně implementované v našem redakčním systému.

Ukázka formátování textu v projektu internetového obchodu Palandy.cz


Co děláte špatně při vytváření SEO článků?

  • Nadpisy nepoužíváte a text pouze ztučníte – Pro čtenáře „hezké“, ale pro vyhledávače  obtížně směrodatné.
  • Používáte příliš obecné nadpisy bez klíčových výrazů (slov) například „Co nabízíme.“ – buďte konkrétní! Spíše „Vyrábíme palandy z masivu.“
  • Do textu vkládáte klíčové výrazy, které nikdo nehledá.


Epický příběh s logikou na konci

Je po půl osmé večer. V televizi sledujete reportáž televizních novin. Hoří auto s podmanivou hudbou v pozadí a velkým titulkem „Další zbytečná nehoda mladíka na dálnici.“ Reportáž teprve začíná a vy už v podvědomí tušíte, zda se jedná o černou kroniku nebo příběh se šťastným koncem.

Přepnete na „konkurenční“ stanici, kde stejná reportáž začíná bez hudby v pozadí s komentářem „Jednadcacetiletý řidič havaroval při sjedu z dálnice.“ – o které reportáži budete druhý den mluvit s kolegy z práce? „Šokující?“

Každý čtivý příběh prodávají především emoce, až teprve poté přemýšlíme o tom, zda je daná skutečnost logická či nelogická. Ne nadarmo tisknou „velcí“ vinaři na své lahve – Víno s vůní pomerančové kůry – nejprve vjem, pak logika > víno se přeci z pomerančů nevyrábí, že? Vše doplní větou:“ Po vinohradu se prošel Bůh bosýma nohama.“ –  a máme tu lusknutím prstu velmi epický příběh. Asi víte, kam mířím.


Co říci závěrem?!

Statistiky hovoří jasněvíce než 80% čtenářů nedočetlo tento příspěvek celý až do samého konce. Rozdělte tedy síly v poměru 20% na 80%, kde 20% z článku směřujte na čtenáře a 80% věnujte vyhledávačům. U čtenářské části se soustřeďte na emoce zabudované do uvěřitelného příběhu a nezapomínejte na formátování textu s klíčovými výrazy.


Více o našich službách

  • Nahlédněte do komplexní nabídky našich služeb.
  • Plavčíci z MakeArt.cz pomohou i vám, stačí nás jen kontaktovat.
  • S námi se ve vodách internetu neztratíte! Kdo jsme?



Chcete více informací? Voláme zdarma.

Chcete vytvořit profesionální internetový obchod na míru, firemní stránky, osobní portfolio nebo navrhnout reklamní tiskoviny a máte řadu otázek? Pak nás neváhejte kontaktovat. Rádi zodpovíme Vaše dotazy a navrhneme vhodná řešení.


Vaše jméno*
Email*
Telefon
1+1=?